Klasweblog 6de leerjaar De Tandem

Klasweblog 6de leerjaar De Tandem

zondag 18 september 2016

De ronde van Morstel-dorp

Vrijdag (16 september) was er weer de ronde van Mortsel dorp. Veel mensen komen dan meelopen maar de bedoeling van het lopen is niet om eerste te zijn. Het is dus geen wedstrijd, het is gewoon voor het plezier. Het is eigenlijk meer een loopfeest. Ik vind het echt heel leuk en ik doe al elk jaar mee. Elk jaar gaan we als voorbereiding met meester Jan rond het fort lopen. Dat vind ik altijd de leukste turnles van het jaar. We worden ook aangemoedigd om mee te doen. Als je meedoet kan je eerst de speelse ronde doen: 3 kilometer met hindernissen, zoals schoenen op de straat, namaakdrollen op het weggetje aan de KSA, strobalen waar je moet overspringen, stoelen waar je rond moet zigzaggen, enz. Daarna kan je ook de sportieve ronde lopen, daarbij moet je kiezen tussen 3km, 6km en 9km. Als je meegelopen hebt, krijg je een badge. Ik heb 2 badges gekregen: 1 van de speelse ronde en 1 van de 6 kilometer. Ik was dit jaar heel tevreden hoe ik gelopen had. Ergens moesten we ook door de kerk. Wel een beetje jammer dat we daar niet mochten lopen maar moesten stappen. Maar ik begrijp dat wel. Ik vind het in ieder geval SUUUUPER cool dat het elk jaar terug opnieuw georganiseerd wordt en ik vind het heel tof om eraan mee te doen! 

Lode

Geen opmerkingen:

Een reactie posten